Jeg har erfaring med Bank Norwegian og må si at jeg ble skuffet over servicen jeg fikk. Jeg leste anmeldelser før jeg valgte dem, og så at de ble vurdert som "Under middels" med en score på 2,1/5 på Trustpilot. Det skulle ha vært en advarsel i seg selv.
Negative opplevelser
- Kundeservice: Å komme gjennom til kundeservice er en prøvelse. Jeg har ofte opplevd lang ventetid og lite hjelp når jeg først kom igjennom. Mange anmeldelser nevner at ansatte virker uhøflige og lite hjelpsomme.
- Høye renter: De tilbød meg forbrukslån med en høy rente, noe som følger mønsteret som flere brukere har rapportert om. Det er tydelig at de tjener mest på å bevilge lån snarere enn å hjelpe kunder med sunn økonomisk praksis.
- Manglende fleksibilitet: Da jeg ønsket å refinansiere lånet mitt for å få lavere rente, ble det avvist uten noen reel forklaring.
Positive punkter
Jeg må dog nevne at noen kunder er fornøyde, spesielt med nettbanken som anses for å være oversiktlig og enkel. Flere har også poengtert gode cashback-muligheter ved bruk av kredittkortet.
Konklusjon
Jeg anbefaler potensielle kunder å tenke nøye over valget sitt. Med den nåværende vurderingen og de mange negative erfaringene som deles online, vil jeg vurdere andre banker først. Trustpilot Bank Norwegian kan være nyttig for de som ønsker å lese mer om andres erfaringer før de tar steget videre.