Jeg har hatt noen blandede erfaringer med Bank Norwegian, som ifølge Trustpilot vurderes som "Under middels" med en poengsum på 2,1/5. Dette gjør meg litt skeptisk til å anbefale dem.
Positive aspekter:
- Kostnad ved overføring: Det er gebyrfritt uttak i utlandet og rentefriet i inntil 45 dager, noe som gir en viss fleksibilitet.
- Cash Back: Når jeg bruker kredittkortet, tjener jeg 0,5% av beløpet.
Negative aspekter:
- Kundeservice: Min opplevelse med kundeservice har vært elendig. Som mange andre, har jeg opplevd lang ventetid og lite hjelpsomhet. Det er frustrerende å høre at de ofte sier de opplever høy trafikk og ikke kan hjelpe umiddelbart.
- Renter: Jeg har også sett anmeldelser hvor folk nevner urimelige renter på forbrukslån—opptil 20%—og problemer med refinansiering.
Mine tanker:
Det som virkelig skremmer meg er hvordan banken behandler kundene under stressede forhold. Flere anmeldere snakker om trusler om inkasso hvis betalingene ikke blir gjort i tide—selv når det er tydelig at folk sliter. Det føles som om banken kun er ute etter profitt uten tanke på kundenes velvære.
For mer informasjon, sjekk anmeldelsene selv på Trustpilot. Alt i alt ville jeg kanskje anbefale å se etter alternativer som tilbyr bedre kundeservice og villighet til å hjelpe i vanskelige tider.