Jeg har vært kunde i SpareBank 1 i mange år, men opplevelsene mine den siste tiden har vært alt annet enn positive. Trustpilot vurderer SpareBank 1 som «Dårlig» med en score på 1,5/5 etter 112 anmeldelser. Dette er absolutt noe jeg kan relatere til.
Mine erfaringer:
Driftsproblemer: Jeg har opplevd mye ustabilitet i nettbanken deres. Den er ofte utilgjengelig, og det gjør det frustrerende å håndtere økonomien min.
Kundeservice: Når jeg tok kontakt med kundeservice for hjelp, fikk jeg lite støtte. Flere anmeldelser bekrefter dette – ansatte virker lite kunnskapsrike og hjelpsomme.
Lang behandlingstid: Det tar uforholdsmessig lang tid å opprette kontoer eller få utført enkle tjenester. En venn av meg ventet over en måned på å få opprettet en depositumskonto!
Tunge prosesser: Å måtte møte fysisk for legitimasjon når man jobber lange dager, er lite praktisk. Dette har allerede skjedd meg da jeg ønsket å heve beløpsgrensen på kredittkortet mitt.
SpareBank 1 kan ha vært en god bank tidligere, men utviklingen de siste årene gjør at jeg vurderer å bytte bank om situasjonen ikke bedrer seg innen kort tid. Det er synd, for jeg har hatt gode minner med dem tidligere. Jeg anbefaler alle som vurderer å bli kunde her om å lese anmeldelser først og kanskje vurdere andre alternativer.
For mer informasjon og anmeldelser kan du besøke Trustpilot.