Jeg har dessverre hatt en negativ opplevelse med Storebrand, som forbruker er det svært frustrerende. Etter å ha vurdert vurderingene på Trustpilot, der de fikk 1,9 av 5 stjerner, kan jeg forstå hvorfor.
Min erfaring inkluderer:
Skadesøknad: Jeg meldte inn en skade til Storebrand for min mobiltelefon. Til min store overraskelse ble kravet avslått etter at de brukte mine egne svar mot meg. De anså tidligere små fall som en form for mishandling, selv om den aktuelle skaden ikke hadde noe med dem å gjøre.
Reiseforsikring: Jeg opplevde også problemer med reiseforsikringen deres. De aksepterte ikke legeattesten fra fastlegen min og krevde en spesifikk attest fra et sykehus. Dette virket ganske.useriøst og urettferdig.
Dårlig kundeservice: Da jeg prøvde å endre forsikringen på en sekundærbolig, fikk jeg til svar at de ikke kunne tilby oss forsikring på grunn av noe så banalt som "for høy risiko". Huset var under renovering og oppfylte alle krav!
I tillegg har andre rapportert om problemer med overføringer og betalinger hos Storebrand, noe som har gjort meg skeptisk til å anbefale dem.
Konklusjon: Hvis du vurderer Storebrand for lån eller forsikringer, anbefaler jeg sterkt å se nærmere på brukeropplevelsene deres først. Det kan spare deg for mye penger og frustasjon i fremtiden.
For flere detaljer kan du sjekke ut Trustpilot-omtaler.