Min erfaring med Eika
Jeg har hatt noen utfordrende opplevelser med Eika, som generelt vurderes som «Under middels» med en Trustpilot-score på 1,8/5. Her er noen punkter fra min erfaring:
Kundebehandling: Jeg har opplevd elendig kundeservice. Mine henvendelser fikk sjelden respons, og når de kom, var det ofte automatiserte svar. Det føltes frustrerende å måtte følge opp flere ganger uten reell fremdrift.
Saksbehandlingstid: Det tok utrolig lang tid å få behandling av sakene mine. Hvor andre forsikringsselskap løste saker på 6 uker, tok det hos Eika over 15 uker!
Prisjusteringer: Etter sammenslåingen med Fremtind ble kostnadene for både bilforsikring og reiseforsikring høyere. Jeg fikk ingen reel forklaring for prisøkningen eller betydelige forbedringer i tjenesten.
Unnskyldninger uten løsninger: Hver gang jeg ba om oppdateringer ble jeg møtt med unnskyldninger og lovnader om bedre tider i fremtiden, men det endte alltid med mer venting.
Konklusjon
Til tross for at Eika kan virke tiltalende når man ser på salgssiden, har min erfaring vært at de verken er effektive eller hjelpsomme etter en skade. Jeg vil ikke anbefale dem videre og vil selv se etter alternativer.
For å lese mer om hva andre mener, kan du besøke Trustpilot her.