Når det kommer til DNB MasterCard, har jeg samlet en del erfaringer som kan være nyttige for andre. Kortet har fått blandede anmeldelser av kunder på forskjellige plattformer.
Positive aspekter
- Rabatt på drivstoff og lading: Jeg elsker at DNB MasterCard gir tre prosent rabatt på bensin og diesel uansett hvor jeg befinner meg, både i Norge og i utlandet. For elbilister er den ti prosent rabatten på lading også en stor fordel.
- EuroBonus-poeng: En annen stor fordel er muligheten til å samle EuroBonus-poeng med kortet, noe som er perfekt for de av oss som flyr mye.
- Omfattende forsikringer: Kortet inkluderer reise- og avbestillingsforsikring, samt automatisk kjøpsbeskyttelse. Forsikringen mot sykkeltyveri gir meg ekstra trygghet når jeg bruker sykkelen.
Negative aspekter
Selv om det er mange positive sider, har jeg også opplevd noen utfordringer:
- App-problemer: Jeg har lagt merke til at appen kan være litt rotete og vanskelig å navigere i. Dette kan være frustrerende når jeg bare ønsker å sjekke transaksjoner eller saldo.
- Kundeservice: Det har vært tilfeller der jeg har slitt med å få hjelp fra kundeservice, spesielt når tekniske problemer oppstår. Det kan føles som en tidkrevende prosess.
- Forsikringsbegrensninger: En annen ting som virker verdt å merke seg, er at forsikringene kan ha spesifikke begrensninger for eldre personer, noe som kan være et problem for flere av mine bekjente.
For mer informasjon kan du sjekke DNBs offisielle nettside for detaljer om kortets funksjoner og vilkår. Alt i alt synes jeg DNB MasterCard er et nyttig kort; likevel finnes det rom for forbedringer spesielt når det kommer til digital tjenester og kundesupport.