Min erfaring med yA Bank har vært alt annet enn positiv. Å være kunde der føles mer som en frustrerende opplevelse enn noe annet. Da jeg begynte å bruke banken, var jeg fornøyd med tjenestene, men etter at de ble en del av Resurs Bank har alt blitt verre.
Problemer jeg har opplevd:
- Dårlig Kundeservice: Det er ofte lang ventetid for å få svar på henvendelser, og når jeg faktisk får svar, viser ansatte dårlig kunnskap om produktene. Det er frustrerende å måtte følge opp for å få hjelp med problemer som burde løses raskt.
- Tekniske Mangler: Nettbanken er kontinuerlig plaget av problemer. Overføringer tar lenger tid enn forventet, og grensesnittet virker uoversiktlig. Jeg opplevde nylig at nettsiden var utilgjengelig i flere dager, noe som virkelig satte meg tilbake.
- Lav Innskuddsrente: Med dagens styringsrente på 3,75% tilbyr de kun 3,35% i innskuddsrente. Dette er langt fra konkurransedyktige betingelser sammenlignet med andre banker.
Selv om yA Bank har fått et dårlig resultat på Trustpilot med en score på 2,1/5, føles det nesten undervurdert i lys av mine erfaringer. Å være strandet mellom lav rente og utilstrekkelig kundeservice får meg til å vurdere å flytte sparepengene mine til en annen bank.
For mer informasjon kan du lese anmeldelser direkte på Trustpilot. Hvis du også vurderer yA Bank som et alternativ, anbefaler jeg sterkt å gjøre grundige undersøkelser først eller vurdere alternative banker som kan gi bedre betingelser og service.