Jeg har gjort meg noen erfaringer med Ikanobank, og jeg må si at de ikke er særlig gode. Med en vurdering på 2 av 5 stjerner på Trustpilot, kan dette ikke overrasket meg. Her er noen punkter jeg vil dele:
Dårlig kundeservice: Jeg har opplevd at det er nesten umulig å få kontakt med kompetente personer hos banken. Gjennom mine henvendelser har jeg blitt møtt med standard svar, uten reell hjelp. Dette gjør situasjoner mer frustrerende enn nødvendig.
Høye renter og dårlig forståelse for kundens situasjon: Flere anmeldere nevner ekstremt høye renter og mangel på forståelse for hva kundene går gjennom. En kunde klaget over at han måtte betale renter på 1,44 kroner for sen betaling – det føles som grådighet.
Tekniske problemer: Jeg opplevde også mange tekniske problemer ved søknadsprosessen der de krevde unødvendige dokumenter gjennom usikrede kanaler, noe som føltes utrygt.
Diverse klager: Det finnes flere anmeldelser fra kunder som kun hadde negative opplevelser med Ikanobank, fra dårlig kommunikasjon til høy rentepraksis og manglende evne til å løse problemer. Spesielt innkassovarsler ser ut til å være et tyngre tema.
For mer informasjon om erfaringene andre har hatt, anbefaler jeg å ta en titt her. Hvis du vurderer å bruke Ikanobank, kan det være lurt å tenke deg om to ganger!