Jeg har hatt en del erfaringer med DNB Bank og de har vært alt annet enn positive. DNB vurderes som "Dårlig" med en poengsum på 1,4 av 5 på Trustpilot, noe som er verdt å merke seg. I løpet av min tid som kunde har jeg opplevd flere problemer.
Kundebehandling
- Opplevelsen av kundeservice har vært frustrerende. Da jeg ringte inn for å få hjelp med innlogging, ble jeg møtt med en uhøflig medarbeider som gjorde situasjonen verre.
- Et annet eksempel er min søknad om billån, der jeg fikk avslag uten noen forklaringer. Det føltes som om de ikke brydde seg i det hele tatt.
Gebyrer og renter
- Gebyrene var skyhøye, og jeg føler at betingelsene ikke er konkurransedyktige sammenlignet med andre banker i markedet. DNB ser ut til å prioritere egne profitter over kundens behov, noe som er skuffende.
Negativ utvikling
- Den nylige overtakelsen av Sbanken har virkelig påvirket hvordan jeg ser på DNB. Sbanken hadde alltid scåret høyt på kundetilfredshet, mens DNB er kjent for sine mange klager fra kunder.
Konklusjon
Det er tydelig at mange kunder opplever problemer med både service og betingelser hos DNB. Jeg anbefaler alle til å vurdere alternative banker. Det finnes utvilsomt bedre alternativ tilgjengelig for dem som ønsker en mer kundevennlig bankopplevelse.
For mer informasjon kan du sjekke Trustpilot - DNB.