Jeg har hatt en ganske frustrerende opplevelse med Nordea, spesielt etter å ha blitt overført fra Danske Bank. Generelt sett vurderer jeg dem som mindre enn imponerende, noe som gjenspeiles i deres Trustpilot-score på 1,4/5. Her er noen av mine erfaringer og observasjoner:
Negative punkter
Kundebehandling: Jeg opplevde kundeservicen som arrogant og lite hjelpsom. Flere ganger fikk jeg ikke svar på spørsmålene mine, og det tok altfor lang tid å få hjelp. En av mine venner nevnte at han skiftet bank fordi ventetiden for å få snakke med en representant ofte var over 60 minutter.
Tekniske problemer: Jeg opplevde trøbbel med både nettbanken og mobilappen, noe som gjorde hverdagen vanskeligere enn nødvendig. For eksempel, i flere uker hadde jeg problemer med tilgang til nettbanktjenester.
Behandlingstid: Søknader om lån ble behandlet utrolig sakte – opptil 1,5 uke for prosesser som andre banker klarte på 2-3 dager.
Positive punkter
- På den positive siden har noen nevnt at de finner rentenivåene konkurransedyktige, men dette kan være irrelevant når man tar hensyn til den dårlige kundeservicen.
Alt i alt er min erfaring med Nordea alt annet enn positiv. Det har vært en utfordring å navigere gjennom deres systemer og få adekvat hjelp når det trengs. Jeg ville absolutt anbefalt å vurdere alternativer før du velger denne banken.
For mer innsikt kan du sjekke Nordea sine anmeldelser på Trustpilot.